Punaviini ja Olut”Punaviini ja olut, pitää toiminnassa solut” (tuntematon runoilija). Mutta hei, tarvitaan vielä D-vitamiinia aimo annos (20-50 mikrogrammaa/vuorokausi). ------------------------------------------------------------------------------------------------ Kohtuullisesti alkoholia käyttävät välttyvät täysraittiita todennäköisemmin sydän- ja verisuonitaudeilta, laaja tutkimuskatsaus vahvistaa. Suojavaikutus liittyy noin 1-2 päivittäiseen alkoholiannokseen. Tätä enemmän juovan riskit vähitellen suurenevat. ["Alkoholiannos" tarkoittaa noin 10-12 grammaa etanolia eli pullo keskiolutta tai pieni lasi punaviiniä] http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/03/1285554/alkoholi-paisuttaa-suomalaisten-vyotaroa ----------------------------------------------------------------------------------------------- PUNAVIINI Punaviinissä on verisuonia vahvistavia kemikaaleja: http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2008/02/rypleet-vahvistavat-verisuonia.html Tohtorinväitöskirja puoltaa punaviinin terveysvaikutuksia: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2006/12/491546 Punaviini parantaa naisen seksiviettiä: http://www.tohtori.fi/?page=1616302&id=6024054
Punaviini on terveellistä myös miehille: http://wine-delivery.net/archives/the-mens-sexuality-improve-by-red-wine.html ------------------------------------------------------------------------------------------- PUNAVIINI JA RESVERATROLI http://fi.wikipedia.org/wiki/Resveratroli Resveratroli suojaa diabetekselta ja liikapainolta: http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=4177/type=1 PUNAVIINI sisältää resveratrolia, jonka vaikutuksia on kuvattu täällä: PUNAVIINI hoikistaa(?): http://kemikaalicocktail.blogspot.com/2010/03/punaviini-hoikistaa.html On terveellistä: http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/84624-yllattava-tutkimus-viini-hyodyllisempaa-kuin-liikunta Alentaa kolesterolia: http://healthmad.com/health/red-wine-helps-reduce-cholesterol/ Vaikuttaa myönteisesti veriarvoihin henkilöillä, joilla on kohonnut sydäninfarktin riski esimerkiksi korkean verenpaineen vuoksi: http://www.imh.liu.se/kardiovaskular-medicin/staff/fredrik-nystrom?l=en Punkku voi myös jarruttaa kasvaimia: http://www.tiede.fi/uutiset/4202/punaviini_voi_jarruttaa_kasvaimia ----------------------------------------------------------------------------------------- OLUT Kohtuullinen oluenjuonti saattaa vähentää diabetes-riskiä: http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/8258224/A-pint-of-beer-a-day-keeps-the-doctor-away.html
10 hyvää syytä juoda olutta: http://www.huoltamo.com/?page=7220367&id=0796619 Leedsin yliopiston tiedemiehet ovat todistaneet, että pubissa käyminen on hyväksi ja oluen nauttiminen samalla reissulla vielä parempi. Tässä 10 hyvää syytä nostaa tuoppi hyvälle terveydelle:1. Kohtuullinen oluen kulutus suojelee elimistöä helikobakteerilta, joka aiheuttaa mahatulehduksia sekä maha- ja pohjukaissuolihaavoja. Oluen ja viinin vertailu: http://www.olutliitto.fi/index.php?CategoryId=3 Pieni määrä alkoholia nostaa HDL-pitoisuutta (”hyvää kolesterolia”). ------------------------------------------------------------------------------------------------
|

